Erzse Tibor
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő és tanácsadó
Kiemelt Partnereinknek
ingyenes
„ellenőrzési elsősegélyvonal”
telefon
(06) 20 549 7???
(normál díjas mobiltelefonszám)

letoltheto munkaugyi naptarak segedanyagok 2017

 

mkvkok logo

 

nisz1

Törvénytár

 

infó PLÁZA

 

Munkaüggyel, foglalkoztatással kapcsolatos információk és szolgáltatások tárháza

adópajzs

Mindenkinek tanulnia kell a Széchenyi Pihenő Kártya használatát

A munkáltatók és munkavállalók mellett az elfogadóhelyeknek is bajban vannak, ha kellő felkészülés nélkül kezdik a Széchenyi Pihenő Kártyát használni. Sok munkáltató alapos előkészületeket követően, dolgozói oktatással indít el egy-egy új juttatást. Erre bizony az elfogadóhelyeknek is szüksége lesz – derült ki a cafeteriatrend.hu 2011. szeptemberben végzett felméréséből.

A felelősen gondolkodó munkáltatók már korősszel elkezdték a felkészülést, az információk gyűjtését a Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatban, hogy év végén illetve a 2012-es évben minden szükséges feladatot pontosan el tudjanak végezni, minden lényeges információt átadhassanak a dolgozóiknak.

Hasonló tanulási folyamat vár azokra a szálláshelyekre is, akik már idén elfogadják a SZÉP Kártyát. Bár ez az elfogadás egy POS terminálon vagy interneten végezhető egyszerű műveletnek tűnik, mégis az élet szülhet olyan kérdéseket, melyek túllépnek az egyszerű kártyatranzakción.

  • Vajon fizetheti egy vendég a vele együtt érkezők költségeit is a SZÉP Kártyájával?
     
  • Mi történik, ha valaki nem a saját, hanem „kölcsön” kapott kártyával érkezik a szálláshelyre?

2011. szeptemberben ezekkel a kérdésekkel kerestek meg a cafeteriatrend.hu munkatársai 58 szálláshelyet, akik már elfogadták ezévben is a Széchenyi Pihenő Kártyát.

Az első kérdésre – főleg az üdülési csekk esetén korábban elterjedt gyakorlatára hivatkozva – a megkérdezettek 79,3% mondta azt, hogy semmi akadálya, hogy térítsük az útitársaink költségeit.

A szálláshelyek 20,7%-a azonban úgy nyilatkozott, hogy nem tudja, miként reagáljon ebben a helyzetben.

Nagyobb a válaszok szórása abban az esetben, ha valaki nem a saját SZÉP Kártyájával érkezik. Mindössze a válaszadók 29,3%-a utasítaná el az idegen kártyával érkező vendéget. 27,6 % bizonytalan - nem is tudja, hogyan reagáljon erre a helyzetre. A meglepő azonban, hogy a megkérdezett szálláshelyek 43,1%-a akkor is elfogadja a SZÉP Kártyát, ha nem a rajta szereplő névvel érkezik a vendége. Néhány vendéglátó persze valamiféle nyilatkozattal, vagy telefonos ellenőrzéssel nyugtatná meg magát.

A felmérés nem számszerűsíthető tapasztalata még az is, hogy sok esetben a kérdések megválaszolása komoly tanácskozást hívott életre a szálláshelyek munkatársai közt.

Megfontolandó – különösen 2012-re, amikor is várhatóan az ideinél szélesebb körben használható majd a SZÉP Kártya – hogy a kártya zökkenőmentes működéséhez nagy szükség lesz az elfogadóhelyek széles körű felkészültségére is.

Forrás: www.cafeteriatrend.hu

Szívesen válaszolok a béren kívüli juttatásokhoz kapcsolódó további kérdéseire is.

Szép napot!


Fata László
a Munkaügyi Fórum Cafeteria szakértője,
a Cafeteria TREND magazin írója, szerkesztője