Erzse Tibor
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő és tanácsadó
Kiemelt Partnereinknek
ingyenes
„ellenőrzési elsősegélyvonal”
telefon
(06) 20 549 7???
(normál díjas mobiltelefonszám)

letoltheto munkaugyi naptarak segedanyagok 2017

 

mkvkok logo

 

nisz1

Törvénytár

 

infó PLÁZA

 

Munkaüggyel, foglalkoztatással kapcsolatos információk és szolgáltatások tárháza

adópajzs

 

A minap olyan meglepő dolog történt velem, ami elgondolkodtatott és rávilágított egy minden vállalkozás tulajdonosa számára létfontosságú dologra! Az már 10 éve feltűnt, hogy zömmel piacvezető, dobogós vagy piacvezetővé válni akaró vállalkozások számára dolgozom, valamiért ők keresnek meg, és velük tudok látványos eredményeket produkálni.

 

Pár napja azonban 100%-ig világossá vált, hogy ezek a vállalkozások mitől váltak piacvezetővé vagy dobogóssá? Nem is beszélve a magas nyereségükről! Ilyenkor bármilyen menedzsment szakember hosszú listát tesz elénk, hogy mi minden fontos a piacvezetővé válásban, de van-e olyan tétele, van-e olyan tényezője, amely sokkal fontosabb a többinél, vagy amelyből ered a többi?

 

2010-ben kezdett feltűnni, hogy a magyar vállalkozások kezdenek két markáns csoportra osztódni:

  • egy a válsággal küzdő, szenvedő és nem fejlődő csoportra,
  • és egy dinamikusan fejlődő, a válságra szinte fittyet hányó csoportra.

Ráadásul évről évre egyre nyílik az olló a két csoport között.

 

Ehhez kapcsolódik, hogy múlt hét csütörtökön töltöttem le a SalesForce.com (a világ elsőszámú felhő alapú CRM rendszere, Forbes szerint a világ leginnovatívabb vállalata, a Google-t, Apple-t is megelőzve!) legújabb vállalati felmérését, amelyben 2.300 értékesítési vezetőt kérdeztek meg, és köztük is külön csoportosították a top, a közepes és a gyengén teljesítő értékesítési csapatokat. Az abban foglaltak azt erősítették meg, hogy a piacvezető cégek, a top teljesítő értékesítési csapatok közös jellemzője az átlag feletti szakmai igényesség és az ebből eredő folyamatos innováció!

 

Ők az early adopterek (korai alkalmazók), a piac kb. 5%-a, akik fő jellemzője, hogy elsők között vezetnek be, próbálnak ki újdonságokat. A szakmai igényesség és az ebből eredő innováció vezérli őket.

 

Ízlelgetve ezt a gondolatot, eszembe jut, hogy mennyi olyan cégtulajdonossal találkoztam, aki egy gépkocsira gond nélkül elkölt 20 millió Ft-ot, egy épületre is röpködnek a 10-100 milliók, de pl. egy CRM rendszerre már 300e Ft-ot is sajnál, nem is beszélve az értékesítői képzéséről, a legújabb marketing eszközökről és hr megoldásokról, továbbá még sok minden olyan dologról, amelyek fontos befektetések lennének ahhoz, hogy kiemelkedően teljesítő értékesítő csapata legyen. Ahogy John Glenn amerikai űrhajós megfogalmazta:

 

"Ahogy száguldottunk az űrben, egyre csak az járt a fejemben, hogy ennek az űrhajónak minden alkatrészét az gyártotta, aki a legolcsóbb árajánlatot tette."

 

A te vállalkozásodban te döntöd el, hogy mennyire vagy igényes és innovatív.

 

A bejegyzés folytatása itt olvasható

 

 

Kelkó Tamás
kkv HR szakértő