Erzse Tibor
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő és tanácsadó
Kiemelt Partnereinknek
ingyenes
„ellenőrzési elsősegélyvonal”
telefon
(06) 20 549 7???
(normál díjas mobiltelefonszám)

fooldal-banner-ingyenes-2019-letoltheto-oszi

ingyenes-szabadsagtervezo-excel-2019-munkaugyi-forum

gdpr-iratminta-csomag-munkaugyi-forum

 

mkvkok logo

 

nisz1

 

infó PLÁZA

 

Munkaüggyel, foglalkoztatással kapcsolatos információk és szolgáltatások tárháza

adópajzs

A munkaidő nyilvántartást vagy jelenléti ívet, ilyen vagy olyan formában mindenki ismeri. A jelenléti ívek nyomtatása kezelése és az időadatok átvezetése a nyolcvanas éveket idézi. Az informatika korában erre már sokkal egyszerűbb megoldások is léteznek.

hogyan-vlthato-ki-a-papr-alap-jelenlti-munkaugyi-forum-blog

A ma is ismert jelenléti ív 1984-ben született és utoljára a kilencvenes években változtattak rajta.

Sajnos a munkaügyi adminisztráció is sok esetben a múltban él. Papírokat nyomtatunk, szkennelünk. Sok a javítás temérdek felvezetés. Pedig van megoldás.

A munkaidő nyilvántartás több lépcsős folyamat rengeteg excel táblával vagy papírral. Első körben szükség van beosztásokra. A beosztások mellett kell egy munkaügyi nyilvántartás, amelyben látszik, hogy valóban ki vette fel a munkát, ki tartózkodik a helyén és mennyit dolgozik aznap.

Mindezek mellet kell a pótlékokat figyelni, és az esetleges túlórákat. Az sem könnyíti meg a helyzetet, hogyha a munkavállaló később ér be, vagy tovább marad. Netán, távol van vagy később derül ki a betegsége, szabadsága... Az időadatoknak ráadásul kulcsszerepe van a bérek megállapításában. Ha nem sikerül időben bérszámfejteni vagy kevesebb javadalom kerül utalásra akkor abból bizony nagy gond származik és elégedetlenség.

Mindezek mellett az adatokat validálni is kell. Ebben hivatott segíteni a jelenléti ív, amely nem egyenlő a nyilvántartással. A munkavállaló aláírása szavatolja a felügyelőségek felé, hogy mind a munkáltató mind a munkavállaló igazolja az ott látott munkaidőket.

Az itt felvázolt munkaügyi tevékenységekkel 100 fő esetén akár havi 212 órát is el lehet ’tölteni’ arról nem is beszélve, hogy a kézi adminisztrációk miatt nagy a hibázási lehetőség.

Szerencsére az informatikának köszönhetően ez egy csapásra leegyszerűsíthető. Az Online Munkaidő Nyilvántartó Rendszer egy böngészőből irányítható felület. Azonnal használható, telepítés és számítástechnikai tudás nélkül is. A munkavállalók adatai kézzel vagy simán egy fileból felvihetőek.

A generált munkarendek segítségével szükségtelen hétről-hétre létrehozni azokat. Bőségesen elegendő a változások kézi bevitele. A minden héten kinyomtatott papír jelenlétiknek pedig vége. A rendszerben elég egy hónapban egyszer kinyomtatni azokat és egyetlen aláírásra van szükség a munkavállalók részéről. A Rendszer a Munka törvénykönyvének száz százalékig megfelel és a hatóságok számára is. Jól hangzik igaz? Akkor tovább is mehetünk.

Az Online Munkaidő Nyilvántartó Rendszer tavaszi akciója keretében most minden csomaghoz térítésmentesen adja 2018-as évre a ’Jogász a gépben’ funkciót. A Rendszer összeveti a nyilvántartást az Mt.-vel és rendeletekkel és jelzi a felhasználónak, ha hibát talál. Ezáltal garantáltan megfelel a jogszabályoknak a nyilvántartás. A zászlóshajónak számító KKV csomaghoz pedig negyedéves Munkaügyi Fórum Kiemelt Partnertagság is jár. Ez a Rendszer ideális megoldás kis és középvállaltok számára, középvezetőknek, munkaügyeseknek, könyvelőknek. A segítségével a munkaügyekkel töltött munkaóra egészen 47 munkaórára zsugorítható. A spórolást személyre szabottan is le lehet ellenőrizni az interaktív kalkulátorral.

A legjobbat a végére hagytuk. A START csomag ingyenesen használható, hogy minél többen tudják végre az ősöreg jelenlétit kiváltani. Egy próbát mindenképpen megér.