- Készült: 2012. szeptember 25. kedd, 11:07
Kedves Kolléga!
Régi Mt. szerint, ha nem volt benne a munkaszerződésben, hogy a dolgozó köteles a lakcím, neve, … egyéb adatainak változása esetén a munkáltatónak írásban és haladéktalanul jelezni a változás(oka)t, akkor egy rossz címre kiküldött levél elég nagy fejfájást és bizonyítási nehézségeket okozott egy per esetén.
Az Új Mt. elég egyértelműen szabályozza ezt az esetet, de nem baj, ha a munkaszerződésben is van erre utaló nyom.
Ha a dolgozó nem jelezte, hogy elköltözött, akkor a munkáltatónál belépéskor begyűjtött vagy a legutolsó közölt címre kell küldeni a levelet. Ezt a tértivevényes levelet a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni.
Ugyanez van ha a megtagadja átvenni a levelet.
FIGYELEM:
Az adatok begyűjtése és írásban tárolása a te feladatod, mert a levelezési cím a munkavállaló által megadott cím kell legyen és neked kell bizonyítani, hogy nem egy kitalált helyre küldted a levelet. (Figyelj oda, hogy a postázási cím pontos legyen).
Mt. 24. §
(1) Az írásbeli jognyilatkozat akkor tekinthető közöltnek, ha azt a címzettnek vagy az átvételre jogosult más személynek átadják, vagy az elektronikus dokumentum részükre hozzáférhetővé válik. A közlés akkor is hatályos, ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy az átvételt megtagadja vagy szándékosan megakadályozza.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően a postai szolgáltatásokról szóló jogszabály szerint tértivevény különszolgáltatással feladott küldeményként kézbesített jognyilatkozatot,
a) ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy a küldemény átvételét megtagadta vagy a címzett által bejelentett elérhetőségi címen a kézbesítés a címzett ismeretlensége vagy elköltözése miatt meghiúsult, a kézbesítés megkísérlésének napján,
b) egyéb esetekben az eredménytelen kézbesítési kísérlet, valamint az értesítés elhelyezésének napját követő ötödik munkanapon
kézbesítettnek kell tekinteni.
(3) Az olyan jognyilatkozattal kapcsolatban, amely tekintetében e törvény alapján bírósági eljárásnak van helye, a (2) bekezdésben szabályozott kézbesítési vélelem megdöntése iránt az eljárás kezdeményezésével egyidejűleg, a kézbesítési vélelem beálltáról való tudomásszerzéstől számított tizenöt napon, de legkésőbb a vélelem beálltától számított hat hónapon belül terjeszthető elő kérelem a bíróságnál. A kézbesítési vélelem megdöntésére egyebekben a polgári perrendtartásról szóló törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni. A vélelem megdöntése esetén a bírósági eljárás kezdeményezésére előírt határidőt megtartottnak kell tekinteni.
Ha kérdésed van, ne habozz - kérdezz a Fórumban vagy válasz e-mailben.
Kérj cégedre szabott munkaügyi iratmintákat az Új Munka Törvénykönyve szerint, 100 % bírságmegfizetési garanciával, mely tartalmazza a munkaviszony megszüntetési dokumentumokat is:
http://www.munkaugyiforum.hu/munkaugyi-iratmintak
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő, tanácsadó