Munkaidő nyilvántartás optimalizálás
- Készült: 2015. január 18. vasárnap, 17:10
Munkaidő nyilvántartás vezetés?
Jelenléti ívekkel bajlódni?
Sok munka!… Sok fejfájás!…
Minden hónap elején:
- ugyanazok a problémás vezetők
- újabb problémás dolgozók
- ugyanaz a sláger
- ugyanaz a harc
Küldjétek már azokat a … jelenléti íveket, mert nem lesz fizetés!!!
Ismerős a szituáció?
2004-ben kitaláltam a Munkaügyi Audit szolgáltatást - addig ilyen nem volt Magyarországon.
2004-ben jött az EMMA és ritka volt az 500 000 Ft alatti munkaügyi bírság.
Azok a cégek, akiknek elkészítettem a munkaügyi dokumentumaikat és kialakítottam a munkaidő beosztás, munkaidő nyilvántartás, bérezési rendszerüket, munkaügyi bírságot ezért nem kaptak.
Volt, hogy elfelejtették az alkalmi munkavállalót bejelenteni (14 eset) vagy nem vezették naprakészen a munkaidő nyilvántartást (5 eset), de mindez nem rajtam múlt.
11 év és pár hónap alatt, több mint 500 cégnél vizsgáltam a munkaidő beosztás, munkaidő nyilvántartás (jelenléti ív) kezelésének gyakorlatát, folyamatát.
Ezeket a tapasztalatokat osztom meg veled most!
Egy átlagos nap bérszámfejtés előtt
HR-es, munkaügyes, bérszámfejtő, könyvelő:
továbbiakban: Bérügy
műszakvezető, gyártásvezető, területi vezető, üzletvezető, munkaidő beosztás készítés, munkaidő nyilvántartás vezetés, ellenőrzésért felelős személy:
továbbiakban: Termelésvezető
Jelenléti ív leadási határidőt követően:
Bérügy: Küldjétek már azokat a … jelenléti íveket, mert nem lesz fizetés!
Termelésvezető: Nekem is hónap zárás van. Azt sem tudom hol a fejem. Majd küldöm.
Bérügy: Hol vannak a jelenléti ívek?
Termelésvezető: Jól van, félreteszek mindent és küldöm.
Bérügy: Számolgat. (200 fő kb. 2-3 nap munka)
Írja a hibalistát.
Itt valami nem stimmel. Visszaküldöm, nézd át!
Jóska Pista 2016.10.23. nem dolgozhatott volna, Jóska Marika hol volt egész héten, Bíró Laca hány órát dolgozott 2016.10.03.-án, Szomszéd Irénkének miért nincs igazolása táppénzről, stb.
Termelésvezető: Megint ezzel kell nekem bohóckodni, nem hiszem el. Nem is az én munkám, csak a nyakamba sózták.
Miért szívják minden hónapban a véremet értelmetlen dolgokkal?
Ennek az egész tortúrának a 20%-a is sok!
Hol kell keresned a probléma forrását?
A probléma forrás helyezettjei (5 a maximum)
1. helyezett: papír alapú jelenléti ív
kezelhetőség:
munkáltató barát:
munkavállaló barát:
hibalehetőség:
2. helyezett: beléptető rendszer
kezelhetőség:
munkáltató barát:
munkavállaló barát:
hibalehetőség:
3. helyezett: excel tábla
kezelhetőség:
munkáltató barát:
munkavállaló barát:
hibalehetőség:
Papír alapú jelenléti ív
kezelhetőség:
Olyan nyomtatvány, amire a dolgozó azt ír, amit akar és akkor amikor akar. Csak a helyszínre kisétálva lehet ellenőrizni, hogy megfelelőn vannak kitöltve a munkaidő nyilvántartások (jelenléti ívek).
munkáltató barát:
Amennyiben ki van töltve, sok idő és nagy szakértelem szükséges az időadatok kiszámolásához és azok rögzítéséhez a bérprogramba.
munkavállaló barát:
Szerencsétlen munkavállalót kell kínozni, hogy irja be magát. Írogassa alá a jelenléti ívet. A3-as jelenléti ív nyomtatványt kétszer kell aláírni naponta. Átlagos havi 44 db aláírás. Amennyiben nem töltik a jelenléti ívet, akkor van olyan munkáltató aki bünteti a munkavállalóit, hozzáteszem törvénytelenül. A havi névre szóló jelenléti ívet a dolgozók, általánosan csak hó végén töltik, mert kell a fizetés.
hibalehetőség:
A legfegyelmezettebb cégnél is van egy pár olyan dolgozó, aki nem tölti a munkaidő nyilvántartást (jelenléti ívet). Ha nincs naprakészen töltve a munkaidő kezdete és vége, akkor a munkaügyi felügyelők jogosan bírságolhatnak.
Beléptető rendszer
kezelhetőség:
A kártyák kiosztása a legkisebb feladat. Általánosan csak az adott telephelyen látszanak a jelenlét adatok.
munkáltató barát:
Nagyon sok a munka vele: csipogott – nem csipogott; korán jött be, későn távozott; kétszer ment ki, de nem jött be.
Egy 500 fős cégnél kell egy ember, aki csak a jelenlét adatokat böngészi és kommunikál a munkavégzési területek vezetőivel az időadatok hiánytalansága érdekében.
munkavállaló barát:
Oda kell figyelni a be- és kicsipogásra valamint arra, hogy ne maradjon otthon a kártya.
hibalehetőség:
Amennyiben az érkezés – távozás időpontok vannak rögzítve a programból kinyerhető nyilvántartásban (jelenléti ív nevű exportban) bírságalap lehet. pl. érkezés 5:52 - távozás 14:07 = munkaidő 8 óra megjelölés sem jó.
Amennyiben nincs naprakészen töltve a munkaidő kezdete és vége, akkor a munkaügyi felügyelők jogosan bírságolhatnak. Pl. valaki nem csipogott be, de dolgozik.
Excel tábla
kezelhetőség:
Mi magyarok szeretjük az Excel-t és többnyire kezelni is tudjuk.
Kell valaki aki tud képletezni és máris egyszerűbb az élet. Hó végén kell kinyomtatni és aláíratni a dolgozóval.
munkáltató barát:
A bérprogramba be kell pötyögni az adatokat, de a képletek legalább ki tudják számolni és összesíteni az időadatokat.
munkavállaló barát:
Nem kell vele foglalkoznia, csak hó végén átnézi és aláírja egy helyen.
hibalehetőség:
Nagy odafigyelést igényel a vezetők részéről, akik kezelik a munkaidő nyilvántartásokat. Amennyiben nincs naprakészen töltve a munkaidő kezdete és vége, akkor a munkaügyi felügyelők jogosan bírságolhatnak.
Hogyan tudod egyszerűsíteni a munkaidő nyilvántartással kapcsolatos feladatokat?
Az itt olvasott információk alapján megpróbálod magad megoldani.
Konzultálunk telefonon a lehetséges megoldásokról.
Az alábbi adatlap kitöltésével kérhetsz visszahívást.
VISSZAHÍVÁST KÉREK
Konzultáció díja: 15.000 Ft+Áfa
Munkaügyi Fórum Kiemelt Partnereknek ingyenes.
KP tagság éves díja 87.900 Ft + Áfa
50 fő feletti cég vagytok?
Kérhettek:
- személyes konzultációt
- helyszíni felmérést és összefoglaló anyagot a feltárt hiányosságokról
- munkaidő nyilvántartás optimalizálást a cégre szabott legprofibb munkaidő nyilvántartás vezetés megoldással
VISSZAHÍVÁST KÉREK
Milyen előnyeid származnak a munkaidő nyilvántartás optimalizálásból?
Cég:
- Az egyszerű munkaidő nyilvántartást könnyen lehet kezelni
- Nincsenek felesleges kísérő Excel táblák, távollét igénylők, szabadságos tömbök, stb...
- A szakszerűen összeállított munkaidő nyilvántartás nem generál felesleges költségeket
Műszakvezető, termelés irányító:
- A munkaidő nyilvántartással, csak akkor kell foglalkozni, ha a munkarendtől eltérés van (cserebere, túlóra, betegség, stb…)
- Nem kell küldözgetni excel táblákat a HR osztály, bérügy felé
- Naprakészen látja az esetleges többlet foglalkoztatást, túlórákat hosszabb munkaidőkeret esetén is
- A szabadságok állásáról naprakész információk állnak rendelkezésre
- Naprakészen rendelkezésére állnak az időadatok. Időszakra, költséghelyre lebontva, a hatékony munkaerő gazdálkodás érdekében
Munkavállaló:
- A jelenléti ív vezetése megszűnik számára
- Az ezzel járó retorziók sem lesznek többé
- Hó végén átnézi és 1 db aláírásával megerősíti az abban foglaltakat
HR, bérügy:
- Naprakészen rendelkezésére állnak a munkaidő adatok
- Megszűnik a jelenléti ív kiértékelés, az excelek pontatlansága
- Megszűnik az oda - vissza levelezgetés a munkaterületekkel
- Könnyedén átemelhetőek az összesített időadatok a bérprogramba
- Riportokat sem kell készíteni, mert az igazgatók is naprakészen látják a statisztikákat
- Az irodából lehet látni az összes munkaterületet, akkor is, ha az ország másik felében van
- Jogszabály megfelelőség ellenőrzés egy gombnyomásra
Amennyiben érdekes lehet számotokra a munkaidő nyilvántartás optimalizálás
1. lépés
Töltsd ki az alábbi adatlapot!
VISSZAHÍVÁST KÉREK
2. lépés
Kollégám 24 órán belül felhív telefonon, hogy egyeztessétek az egyedi igényeidet, elképzeléseidet, valamint válaszoljon az előzetes kérdéseidre.
3. lépés
Küldünk egy ajánlatot a munkaidő nyilvántartás optimalizálás elvégzésére.
4. lépés
Szerződünk.
5. lépés
Elvégzem a felmérést és összefoglalom a javaslataimat a munkaidő nyilvántartás optimalizálására. Természetesen megválaszolom a kérdéseidet a munkaidő nyilvántartással kapcsolatosan.
6. lépés
Ezt követően elküldöm a számlát.
Amennyiben a jelentkezéssel kapcsolatban bármiféle problémád vagy kérdésed van, írj az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre vagy hívd ügyfélszolgálatunkat a +36 30 591 9765-ös telefonszámon!
Köszönöm a bizalmad és remélem hamarosan találkozunk!
Üdvözlettel:
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő