Toborzás – Közösségi oldalak

}

5 perc olvasási idő

Utoljára frissítve: 2022.03.01

Written by M. Aurél

2021.01.18.

Figyelemfelkeltő szövegek, magával ragadó képek és célirányos hashtag-ek! A jól meghatározott targetálás mellett, manapság ezek jellemeznek egy eredményes álláshirdetést a közösségi oldalakon. Hiszen a tartalomzaj hatalmas, amiből csak kiemelkedve lehet célt elérni! De miért is előnyös kifejezetten itt keresni az ideális jelöltet?

A toborzási stratégia munkáltatói oldalát bemutató 5 részes cikksorozatunk negyedik részében a közösségi oldalak toborzási lehetőségeit mutatjuk meg.

Közösségi oldalak: A toborzás új helyszíne!

A social médiának eléggé erőteljes szerepük van a toborzás területén. Ennek alapvető eleme, hogy a munkáltató, jobban mondva a vállalkozás céges profillal rendelkezzen. Ez nem csak az álláshirdetések feladása miatt célszerű, hanem az egyik legmeghatározóbb eszköz a tudatos munkáltatói márkaépítésben.

Függetlenül attól, hogy kicsi vagy nagy cégről van szó, a közösségi médiában kialakított kép jelentősen befolyásolja az emberek, pontosabban a követők véleményét a cégről. És ez az, ami döntő tényezőként jelenik meg egy állásra való jelentkezésnél. Hiszen bármennyire is legyen kecsegtető egy ajánlat, ha a cégről rossz véleményeket vagy negatív kommenteket olvas a munkakereső, akkor nem biztos, hogy nála teszi le a voksát.

Ez akkor is igaz lehet, ha nem lát bele a vállalat életébe. Azaz semmilyen képet, bejegyzést nem talál arról, hogy milyen ott a hangulat, a társaság, a munkamorál, így nem tudja eldönteni, hogy mennyire tud azonosulni a potenciális munkahellyel. De a közösségi oldalakban ettől több lehetőség rejlik, amelyek a hatékony toborzás úttörőiként vannak jelen.

Facebook okostelefon –  Pexel

Miért hasznos a Facebook és az Instagram?

Minél inkább aktívabb egy cég a Facebookon, annál több lojális követőt tud szerezni magának. Ez vonatkozik a saját profilon történő kommunikációra, illetve a saját csoportban vagy más csoportokban történő kommunikációra is.

Az álláshirdetések könnyen és ingyenesen terjedhetnek el széles körben a Facebookon, ha álláskereső csoportokban vannak közzétéve vagy a követők mozgósítva vannak a megosztásokra. Az itt történő toborzás egyik nagy előnye, hogy nem csak a konkrét álláskeresőkhöz jut el az ajánlat. Ezért lehet, hogy pont egy még munkahellyel rendelkező személyt sikerül megcsípni a hirdetett pozícióra.

Kis ráfordítással, de még mindig költséghatékonyan lehet célzott hirdetéssel toborozni. Annál közelebb és rövidebb időn belül kerülünk a megfelelő emberhez, minél pontosabb a célzás. Például demográfiai adatokra, viselkedésre, érdeklődési körre, nyelvre vagy készségekre szűrve. Az ilyen fizetett hirdetések további fontos tulajdonsága, hogy:

  • statisztikailag mérhető,
  • akár több hirdetés is párhuzamosan futtatható és összehasonlítható, melyik hoz jobb konverziót,
  • költsége folyamatosan kontrollálható és „kézben tartható”.

Ezek a hirdetések pár kattintással megoszthatók az Instagramon is. Ez a platform főleg a fiatalabb nemzedék körében népszerű, így ha az adott pozíció célszemélye az Y és Z generáció tagja, akkor mindenképp célszerű itt is jelen lenni és hirdetni. Instagramon nagyobb hangsúly helyeződik a képi illetve a rövid (1 perces) videós anyagokra, ezért ennek hatványozottan figyelemfelkeltőnek kell lennie. Valamint ajánlott a „kulcs” hashtag-ek használata, amelyek nagyobb eséllyel kapcsolják össze a céget az ideális jelölttel.

Sokat robotoló ember –  Forrás Getty Images

LinkedIn – Az üzleti kapcsolatok közösségi oldala

Az előző kettőhöz hasonló elven működik, azonban felhasználói szinten egy magasabban kvalifikált réteg jellemzi. Kifejezetten a szakmai kapcsolatépítés a célja, ahol a kereslet és a kínálat egymásra talál.

A toborzás területén ma már egy alap eszköznek számít, ahol a jelöltet konkrét szempontok szerint lehet megkeresni és kapcsolatba lépni vele. Ilyen szűrő, pl. hogy milyen munkakörben vagy cégnél dolgozott, mely iparágban tevékenykedett, stb.

Akár több szinten keresztül is megtalálhatjuk a keresett munkaerőt, hiszen a velünk kapcsolatba került szakembernek ismerőseinek az ismerősei is elérhetőek a számunkra.

A Facebooknak megfelelően itt is tagjai lehetünk különböző szakmai csoportoknak illetve célzott hirdetési kampányokat indíthatunk toborzás céljából. Az oldal előnye, hogy rengeteg szakember van jelen, és profi konverziók bonyolódnak le, nap, mint nap. A LinkedIn releváns üzleti kapcsolatokat tartogat az álláskeresők és a munkáltatók számára is.

Az utolsó részben kiderül, hogy mi viheti sikerre az interjút! Milyen tényezőkre kell közben figyelni, hogy a munkáltatói márka se sérüljön? Valójában kinek kell felkészülnie az interjúra?

Szerző: Pataki-Magyar Gabriella