Erzse Tibor
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő és tanácsadó
Kiemelt Partnereinknek
ingyenes
„ellenőrzési elsősegélyvonal”
telefon
(06) 20 549 7???
(normál díjas mobiltelefonszám)

ajandek termekek 2017 munkaugyi forum 213x373

 

mkvkok logo

 

nisz1

Törvénytár

 

infó PLÁZA

 

Munkaüggyel, foglalkoztatással kapcsolatos információk és szolgáltatások tárháza

adópajzs

Meddig akar még folyamatos stresszben élni
az örökös várakozás miatt, hogy mikor toppan be
  ÖNHÖZ is a Munkaügyi Felügyelet, és
szakadatlanul görcsölni azon, hogy milyen sok
az ablakon kidobott pénz?

VAN EGY TUTI TIPPEM, AMIVEL KÖNNYEBBÉ TEHETI A SAJÁT ÉS KOLLÉGÁI ÉLETÉT, ÉS JÓVAL TÖBB PÉNZE MARAD A CÉGES KASSZÁBAN

Van két közös jellemvonása a kis és nagy cégek 95%-ának.

Az egyik az, hogy folyamatosan stresszben élnek, hogy mikor kopognak az ajtón a munkaügyes "szürke öltönyösök", a másik pedig, hogy rengeteg pénz áramlik ki az ajtón-ablakon, legjobb szándékuk ellenére.

A nagy cégek azok, akik még megpróbálkoznak a megelőzéssel, rányomják az ügyet egy ügyvédre, aki majd azt egy gyors mozdulattal visszapasszolja a Hr-eseknek és amikor látják, hogy már senki sem megy vele semmire, akkor az éves büdzsé tervezésekor, egy összeget elkülönítenek az bírságok kifizetésére. (Nagy cégeknél ez több milliós tétel is lehet!)

De mit tesznek a kicsik?

Nyűglődnek a munkaüggyel, jogszabályokat olvasgatnak, könyvelőket, jogászokat nyaggatnak, majd az esetek nagy részében a végkifejlet, a jó hozzáállásuk ellenére is fájdalmas.

És mit tesznek az igazán s rafinált kis- és közepes vállalatok?

Keresnek egy olyan lehetőséget amely,

  • garantálja a immunitást a munkaügyi bírságok ellen és a lehető legkisebbre csökkenti a munkáltatással járó kiadásokat;
  • egy hatékonyan működő rendszer kialakítását biztosítja;
  • biztosítja a munkaviszonyok létesítésével, megszüntetésével kapcsolatos munkáltatói intézkedések jogszerűségét; biztosítja a munkavállalók munkaidejével, munkaközi szünetével, napi pihenőidejével, rendelkezésre állásával, valamint a rendkívüli munkavégzésével kapcsolatos szabályok betartását;
  • rendelkezésre bocsájt cégre szabottan munkaszerződéseket, kötelező tájékoztatókat, munkaköri leírásokat… a cége gazdasági érdekeinek megfelelően;
  • megóvja a felesleges munkaügyi pereskedésektől;
  • a feladatok elvégzése során folyamatosan követi a jogszabályváltozásokat és erről folyamatosan tájékoztat, valamint segítséget nyújt a szükséges változtatások végrehajtásában;
  • minimálisra csökkenti a papírmunkát (szerződéskötés az adott munkakörre; csak a megfelelő, cégre szabott mintadokumentum használata; a „jelenléti ív” és esetleg a beosztás figyelése);
  • az Ön számára a legidőtakarékosabb, mert Önnek csak annyit kell tenni, hogy felhívja, ír, megkérdezi tőlük és azonnal, naprakész, átfogó választ kap a problémája megoldására;
  • folyamatosan biztosítják a felsőfokú munkaügyi szakértelmet az adminisztrátora munkájához;
  • oktatják a munkaüggyel foglalkozó kollégáját (ő lehet a könyvelője is akár);
  • garantálja, hogy nem kell méregdrága szakembert alkalmaznia havonta, hanem elég egy agilis irodai segédmunkást foglalkoztatni, aki helyesen tud adminisztrálni.

Gondolom, ha már eddig elolvasta, akkor rájött, hogy nagyjából miről lesz szó az elkövetkezőkben, ezért engedje meg hogy bemutassam Önnek

Magyarországon a legelső

MUNKAÜGYI TAKARÉKOSSÁGI ÉS BÍRSÁGMEGÚSZÓ PROGRAMOT

Ez a program, négy különálló részből áll:

1Megvizsgáljuk a helyszínen a vállalatát, hogy melyek a vérző pontok, amelyre egyből lecsaphatnak a ragadozók (munkaügyi felügyelők), és melyek azok a lyukak, ahol a pénz folyamatosan észrevétlenül kiáramlik (van aki ezt auditnak is nevezi). Ezt a vállalkozása székhelyén, illetve telephelyén(ein) végezzük.

Nézzük meg, ez miből áll:

  • Hatósági eljárást modellezve (tanúként) meghallgatjuk munkavállalóit – minden szerződéstípust és munkakört érintve Ÿ
  • Elemezzük mindazokat a dokumentumokat, amelyeket egy ilyen vizsgálatkor szigorúan elkérnek (munkaszerződés, munkaidő nyilvántartás, munkaköri leírás….) és ezek fényében Ÿ
  • Felmérjük a vállalkozása teljes munkaügyi tevékenységét és egyben felkészítjük a munkavállalóit egy esetleges munkaügyi ellenőrzésre;
  • Majd e szakasz legvégén készül az Ön számára, egy vizsgálati jelentés. E jelentés tartalmazza a megsértett jogszabályokat, az ezzel járó esetleges bírságokat.

Az átvilágítás után kiválaszthatja, hogy mit is szeretne:

  • A kapott jelentés alapján elvégezheti saját magának a szükséges átalakításokat, kijavíthatja a hibákat, és önerőből összerakhatja a munkaügyi rendszerét.
  • Vagy kérhetei, hogy együtt hozzuk létre a vállalata új, költséghatékony és hibátlanul működő munkaügyi rendszerét.

Teljesen díjtalan ez a szolgáltatás, amennyiben a vizsgálati jelentés elkészültével az derül ki, hogy a vállalata munkajogilag és munkaerő gazdálkodás szempontjából teljesen hibátlanul és hatékonyan működik. Úgy véljük, hogy ezek után teljesen etikátlan lenne pénzt kérni.

2

Kialakítunk jogi és munkaerő gazdálkodási folyamatokat, melyeket nevezhetünk akár „munkaügyi rendszernek” is. Ennek a rendszernek a fő erénye egyrészt, hogy a munkaügyi felügyelők képtelenek hibát találni benne, másrészt minimálisra csökkenti az észrevétlen pénzkiáramlást a vállalatánál. Nézzük meg együtt, hogyan épül fel egy ilyen rendszer:

  • a cégre szabott munkaszerződések elkészítése;
  • a munkaviszony létrejöttekor szükséges tájékoztatók elkészítése;
  • cégre szabott munkaköri leírások elkészítése;
  • a munkaviszony tartalmi elemeit nem tartalmazó, munkavégzésre irányuló szerződések elkészítése – bonyolult leírni, de nagyon fontos (vállalkozási szerződés, megbízási szerződés);
  • munkaidő keret meghatározása;
  • munkaidő-beosztások elkészítése;
  • munkaidőre, pihenőidőre, rendkívüli munkavégzésre, készenlétre, ügyeletre vonatkozó nyilvántartások elkészítése;
  • bérpótlékok vizsgálata;
  • szabadságolási ütemterv kialakítása;
  • testreszabott munkaszerződés módosítások elkészítése;
  • munkaviszony megszüntetési módok írásos dokumentációjának elkészítése;
  • a munkaerő-kölcsönzéssel kapcsolatos dokumentációk elkészítése;

Miután elkészült a munkaügyi rendszere, készen áll a szükséges dokumentáció, három dolgunk maradt még hátra.

A helyzetértékelést és az elkészített dokumentumokat egy személyes konzultáció keretén belül egyeztetjük Önnel vagy megbízott szakemberével.

Kiképezzük a vállalata munkaügyekért felelős munkavállalóját (aki lehet egy minimális képzettséggel rendelkező ügyes, lelkiismeretes adminisztrátor is) egy gyorstalpaló tanfolyam keretén belül, hogy miként kell hatékonyan alkalmazni az újonnan kialakított rendszert a gyakorlatban.

Őrangyalként Ön mellett állunk mindaddig, ameddig az látjuk, hogy a rendszert rutinszerűen alkalmazzák a munkavállalói (ez két-három hónapos időtartam).

+ két EXTRA

3A rendszer bevezetése után (a fent említett 3 hónapon belül), egy ismételt vizsgálat keretén belül megvizsgáljuk, hogy mennyire hatékonyan tudják alkalmazni a munkavállalói az új módszereket és dokumentációkat.


4Folyamatosan biztosítjuk a munkaerő gazdálkodás szakmai hátterét és azt a szakértelmet, mely segítségével a munkaüggyel megbízott adminisztrátora hibátlanul tudja végezni a munkáját. Valamint orvosoljuk a hétköznapokban folyamatosan felmerülő munkaügyi problémákat.

A feladatok elvégzése során folyamatosan követjük és átvezetjük a jogszabályi változásokat.
A feladatokat telefonon történő egyeztetéssel, e-mailen keresztül, valamint írásos anyagok elkészítésével, esetenként helyszíni munkavégzéssel oldjuk meg.

Ajánlatot kérek most!

Kinek nem ajánljuk a MUNKAÜGYI TAKARÉKOSSÁGI ÉS BÍRSÁG-MEGELŐZÉSI PROGRAMOT?

  • Akinek sok a napi 1-2 perces adminisztráció.
  • Aki inkább kockáztat, mintsem nyugodtan aludjon.
  • Aki kizárólag a gyanúsan olcsó dolgokat keresi.

„De vajon milyen mélyen kell a zsebembe nyúlnom, ha egy milyen komplex szolgáltatást szeretnék kapni?”

A MUNKAÜGYI TAKARÉKOSSÁGI ÉS BÍRSÁGMEGÚSZÓ PROGRAMOT azért találtuk ki, mert az egyszerű audit túlságosan kevésnek bizonyult a problémák hatékony megoldására.
Ezért van szükség 1) felmérésre, 2) tanácsadásra, 3) oktatásra, 4) ellenőrzésre, valamint 5) folyamatos konzultációra.
Természetesen a modulokat külön-külön is meg tudja rendelni.

A program árát szándékosan nem határoztuk meg precízen, mert túl sok változót kell figyelembe venni.

  • Hány foglalkoztatott van a vállalatnál;
  • Hányan dolgoznak megbízási, vállalkozási szerződéssel;
  • Milyen munkakörök vannak a vállalatnál;
  • Üzemelési idő;
  • Hány telephelye van a vállalatnak;
  • Van-e munkaerő kölcsönzés vagy diákmunka;
  • …..

Amit biztosra vehet? Soha nem kell többet fizetnie, mint az általunk megtakarított összeg 70%-a.

Igen elhatároztam, nem fogok levegőbe beszélni, megadok néhány irányárat!

(Teljes vizsgálat a dokumentáció elkészítésével Étterem vagy Kereskedelmi egység (bolt) esetén)

 

Munkavállalók létszáma Normál foglalkoztató (hétfőtől-péntekig napi 8 órában) Munkaidő keretben foglalkoztató Munkaerőkölcsönzést vagy diákszövetkezetet igénybevevő
1 - 20 fő 150.000 Ft 250.000 Ft 280.000 Ft
21-60 fő 200.000 Ft 350.000 Ft 380.000 Ft

Ha referenciákra kíváncsi, megírom Önnek email-en, csak kérnie kell.
Ezeket az adatokat, az eddigi vevőink védelmében nem teszem nyilvánossá.
Kérem, írja meg nekem a levélben azt is, hogy milyen iparágban érdekelt: kereskedelem, közúti árufuvarozás, vendéglátás, önkormányzati intézmények…
E-mail címem: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

És amitől, első hallásra mindenki ledöbben:
„Hadd fizessem a bírságodat is!”
GARANCIA

pecsetAhogyan már megszokhatták a régi ügyfeleink, a teljes kockázatot én viselem!

  • Ha úgy érzi, hogy nem hatékony a kialakított munkaügyi rendszer, nem kell kifizetnie a vizsgálatot!

  • Ha a munkaügyi felügyelet megbírságolja, a teljes cechet én állom!

Ha viszont úgy érzi, hogy ez egy „túl szép hogy igaz legyen” ajánlat, akkor hadd magyarázzam meg a nagylelkűségem okát.
 

A csapatunk olyan szakember-gárdából áll, akiknek ha az összes munkaügyesként ledolgozott évét összadnánk, bőven meghaladná a 62 évet, ha pedig a személyzeti létszámot adnánk össze, akikkel valaha is dolgoztak bőven meghaladná a 20.000 főt.
Ráadásul Munkaügyi Felügyeleti tapasztalattal is rendelkezünk.

Tehát a garancia nem nagyvonalúság, nem nagyképűség, hanem csupán szakmai önbizalom. Remélem ezt megbocsátja nekünk.

Hogyan és mikor rendelheti meg ezt a szolgáltatást?

Mivel mindannyiunk (magam és kollégáim) ideje korlátozott, viszonylag kevés MUNKAÜGYI TAKARÉKOSSÁGI ÉS BÍRSÁGMEGÚSZÓ PROGRAMOT tudunk elvégezni egy évben (kb. 30 – 40-et).
Ezért javasolt jó előre feliratkozni (e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. ) egy előzetes megbeszélésre, ahol kiderülnek a program részletei határidőkkel és menetrenddel, valamint konkrét árakkal.

Akkor már csak annyi, hogy

“Vágjunk bele!”
Ne feledd számodra 0 a kockázat!