Erzse Tibor
Erzse Tibor
munkaügyi szakértő és tanácsadó
Kiemelt Partnereinknek
ingyenes
„ellenőrzési elsősegélyvonal”
telefon
(06) 20 549 7???
(normál díjas mobiltelefonszám)

fooldal banner 2021-munkaugyi-forum-ajandek-ingyenes-segedanyagok

munkaidokeret-kalauz-20-szakkonyv-banner-fooldal-olm-rendszer-ajandekkal-munkaugyi-forum

gdpr-iratminta-csomag-munkaugyi-forum

 

mkvkok logo

olm-baloszlop-213x430

ol-munkaido-rendszer-banner-213x373

 

infó PLÁZA

 

Munkaüggyel, foglalkoztatással kapcsolatos információk és szolgáltatások tárháza

A különböző álláskeresőket különböző dolgok motiválják egy állás megpályázására. Teljesen más a fontos egy pályakezdőnek, mint egy felsővezetőnek, illetve másként, más csatornákon is kell megszólítani őket. Hogy sikeresen megtaláljuk az ideális jelöltet, rá kell szánni az időt és az energiát, hogy státuszának és korának megfelelő módon toborozzuk.

toborzas-tipusok-munkaugyi-forum-2

A toborzási stratégia munkáltatói oldalát bemutató 5 részes cikksorozatunk második részében az álláskeresői típusok kerülnek bemutatásra.

 

Milyen szempontokat fontos megadni az álláshirdetésben?

Egy álláshirdetés megírásánál jobb nem támaszkodni a sablonos, „mindenhol ilyennel találkozni” szövegezésre. Kell, hogy kreatívabban, ízesebben, a keresett személy kommunikációs stílusához igazítva fogalmazzuk meg, ami tartalmazza az alábbi fontosabb szempontokat, hogy valóban felkeltsük az álláskeresők figyelmét. 

  • A pozíció érthető és figyelemfelkeltő megnevezése, amelynek összhangban kell lennie a keresett személy stílusával és a hirdetés tartalmával.
  • A cégnév mellett, a vállalat bemutatása, főleg, ha egy kevésbé nagynevű cégről van szó.
  • A munkaköri feladatok és elvárások minél pontosabb és életszerűbb megfogalmazása.
  • A munkavégzés helyszíne és típusa, azaz pontosan hol és milyen formában (pl. napi 8 órában, részmunkaidőben vagy távmunkában) kell-e a munkát végezni.
  • Munkabér feltüntetése, lehetőleg minél konkrétabban.
  • A jelentkezéshez szükséges kapcsolati adatok, mint a telefonszám, e-mail cím, kapcsolattartó neve, esetleg weboldal elérhetőség megadása.

Mit tartanak fontosnak az egyes álláskeresők?

A jelölteknek már a hirdetés szövegével értéket kell nyújtani, hiszen csak ekkor lehet igazi sikert elérni. Minél pontosabban „látjuk magunk előtt” a célszemélyt, annál speciálisabban tudunk az álláskereső kérdéseire válaszolni és a „nyomógombjai” által motiválni. 

Általában elmondható, hogy a hirdetésben szereplő információk közül a munkavégzés helyét és jellegét, a feladatokat és elvárásokat, a munkabért, valamint a munkáltatóról szóló tudnivalókat tartják a pályázók a legfontosabbnak. Azonban a különböző típusoknak tapasztalataiból adódóan más-más a mozgatórugója.

Egy pályakezdőnek leginkább a ranglétrán való előrejutási lehetőség, a tovább fejlődés, új készségek elsajátítása fontos, egy beosztottnak sokkal inkább a kiszámíthatóság és a biztonság az elsődleges szempont, míg egy középvezetőt és felsővezetőt a kihívások és a nagy felelősség motivál, a meglévő egzisztenciája megtartása mellett.

 

Munkaügyi Fórum tipp: Neked milyen tapasztalataid vannak az álláskeresőkkel? Van már kialakított konkrét felvételi eljárásotok? Oszd meg a HR-esek Fórumán, ahol a kialakított szakmai csoportokon belül tapasztalataid megosztása mellett lehetőséged van kérdezi hasonló területen dolgozó kollégáidtól a toborzással kapcsolatban. Kattints ide és lépj be a Fórumba.

 

Ki interjúztassa a különböző jelentkezőket?

Az interjúztatást meghatározza a pozíció jellege és a jelölt beosztása. Az interjúalanyokat két csoportra oszthatjuk.

Egyrészt vannak az ún. munkások, akik pl. gyári munkásként, szalag mellé vagy betanított munkakörbe helyezkednek el. Nekik igazából előre meghatározott feltételeknek kell megfelelniük, ami alapján egy pályakezdő HR szakember is ki tudja szűrni a megfelelő embereket.

Ezt nevezzük (tömeges) munkaerő felvételnek.

A magasabb szintre kvalifikált vagy komolyabb szaktudást igénylő munkakör betöltésére alkalmas személy kiválasztásához már tapasztaltabb interjúztató szükséges. Itt kap szerepet a senior humánerőforrás szakember vagy maga a HR vezető, a közvetlen felettes, középvezető vagy a tulajdonos jelenléte.

Ez függ attól is, hogy az adott cég egyáltalán rendelkezik-e HR osztállyal vagy nem. Ha nem, akkor általában a középvezető vagy a tulajdonos bonyolítja le az interjúztatást. A jelentkezőkkel rendszerint a pozíciójuknál magasabb beosztásban lévő szakember végzi a meghallgatást.

 

És vajon hol található az a bizonyos munkavállaló, aki fellendíti a vállalkozásunkat? A 3. részben megtudhatjuk, mikor éri meg saját erőből megkeresni vagy mikor kérjünk külsős segítséget!

 

Szerző: Pataki-Magyar Gabriella

 

A Munkaügyi Fórum ajánlásával:

 

Találd meg sikerrel leendő munkatársadat a LinkedIn HR-eseknek - Üzletfejlesztési workshop segítségével:

 

linkedinhr-munkaugyi-forum-ajanlo-banner

 

Ingyenesen OLM HOME OFFICE csomag munkaügyekre:

ingyenes-jome-office-csomag-amunkaugyi-forum-ajanlasaval-banner

Ajándék Munkaügyi Fórum termékek és segédanyagok:

ingyenes-letoltheto-anyagok-banner-2021-munkaugyi-forum

Ha humán erőforrás területen dolgozó szakember vagy akkor sepeciálisan Neked találtuk ki a HR-esek Fórumát ahol szintén tudsz kérdezni akár erről a témáról is. Kattints ide és lépj be.

Általános Szerződési Feltételek, Adatvédelmi tájékoztató és Hozzájáruló nyilatkozat direkt marketing levél küldéshez